Κυριακή 6 Φεβρουαρίου 2011

15 Ακόμη και ένα και μοναδικό φτέρνισμα από ασθενή που πάσχει από γρίπη, μπορεί να μολύνει για μία ώρα την ατμόσφαιρα ενός κλειστού δωματίου, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν να κολλήσουν όσοι μπουν ακόμη και μετά την αποχώρηση του ατόμου που φτερνίστηκε.

Η κατάσταση επιδεινώνεται σε περιπτώσεις χώρων συνάθροισης πολλών ανθρώπων όπως τα μέσα μαζικής μεταφοράς, ή χώρων όπου συγκενρώνονται ασθενείς, όπως οι αίθουσες αναμονής των νοσοκομείων και των ιατρείων.

Σε μόλις ένα κυβικό μέτρο αέρα εντοπίστηκαν, μετά από ένα φτέρνισμα, μέχρι και 16.000 μικροσωματίδια του ιού της γρίπης. Αυτό σημαίνει ότι οι ποσότητες που μπορεί να εισπνεύσει κάποιος είναι αρκετές για να μολυνθεί.

Ενα συνηθισμένο φτέρνισμα μπορεί να εκτοξεύσει έως και 40.000 σταγονίδια σάλιου, ορισμένα από τα οποία μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητα ακόμη και μέχρι 100. χλμ την ώρα !


Η κατάσταση είναι πιο επικίνδυνη στους χώρους που δεν χρησιμοποιούν κλιματισμό, διότι εκεί τα σωματίδια δεν απομακρύνονται μέσω της ανακύκλωσης του αέρα.


Οι ειδικοί έχουν ενδείξεις ότι κρυολογήματα τα οποία συνοδεύουν αρκετές φορές όσους ξεκινούν χειμερινές διακοπές, οφείλονται, μεταξύ άλλων, στα φτερνίσματα και το βήχα στις ουρές που σχηματίζουν οι ταξιδιώτες στα αεροδρόμια ή τους σιδηροδρομικούς σταθμούς, περιμένοντας να παραδώσουν αποσκευές, να τσεκάρουν εισιτήρια ή να επιβιβαστούν.


http://www.newsit.gr/default.php?pname=Article&art_id=63100&catid=5&la=1

15 σχόλια:

  1. 100 χλμ την ώρα;;;; Φοβερό!!!! Σπουδαίες πληροφορίες!!! Να σαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Λές να τη γλιτώσουμε εμείς οι δύστυχοι ''πρωτευουσιάνοι'' αφού δεν στριμωχνόμαστε στα λεωφορεία ,στα τρόλευ,ακόμη και στο μετρό απο τις συνεχιζόμενες απεργίες στα ΜΜΜ ;
    Τυχεροί από σπόντα;
    Αστεύομαι .Είναι σοβαρό το πρόβλημα άν και λίγο το έχουμε ..ξεχάσει ΚΑΙ ΚΙΝΔΥΝΕΎΟΥΜΕ ΆΛΛΟΙ ΝΑ ΜΑΣ ΞΕΚΆΝΟΥΝ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πραγματικά είναι εντυπωσιακό το πως με ένα απλό φτέρνισμα, μπορεί να μολυνθεί για μία ολόκληρη ώρα η ατμόσφαιρα. Έτσι δημιουργούνται και οι επιδημίες. Δεν είναι τυχαίο ότι όλα τα παιδιά τέτοια εποχή είναι κρυωμένα. Φτερνίζεται στο σχολείο ένα παιδί και μετά κολλάνε και τα άλλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. σίγουρα όλες τις ιώσεις τίς κουβαλάνε σπίτι μαζί με την τσάντα τα παιδάκια απο το νηπιαγωγείο, το σχολείο !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ευχαριστώ πολύ Elpidaana και για την επίσκεψή σου αλλά και για το σχόλιο σου, πραγματικά είναι εκπληκτικό πως από ορισμένα άρθρα πόσα μπορούμε να μάθουμε πράγματα που δεν γνωρίζαμε και ούτε που τα φανταζόμασταν. Το σίγουρο πάντως είναι ότι είναι απαραίτητα για την πρόληψη μας. Να σαι και εσύ καλά και πάλι ευχαριστώ!!! :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. fapes-mapes καλημέρα και καλή εβδομάδα. Προσοχή λοιπόν στις μετακινήσεις, δεν μπορείς όμως να τις αποφύγεις. Ο Θεός να φιλάει όλον τον κόσμο, τίποτα άλλο δεν μπορώ να πω.
    Όσο για τα παιδάκια τα δύσμοιρα αυτά είναι που ταλαιπωρούνται περισσότερο, αλλά πρέπει να υπάρχει και η στοιχειώδη ενημέρωση αλλά και παιδεία λέω εγώ, από τα σπίτια έτσι ώστε όταν κάποιο παιδί είναι κρυωμένο να το κρατάνε οι γονείς στο σπίτι μέχρι να αναρρώσει τελείως και όχι να το πηγαίνουν στο σχολείο και να μεταδίδεται ο ιός και αλλού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σάββα μου, καλή εβδομάδα. Πόσο γρήγορα μπορεί να μεταδοθεί όμως ο ιός της γρίπης ε;
    Υπομονή και σωστή διατροφή και καλή υγιεινή, πάνω από όλα, θα περάσει και ο φετινός χειμώνας. :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. H ανησυχία έτσι ή αλιώς είναι για τα παιδιά και αν ανησυχούμε μηπως και κρυώσουμε και ''γριπιαστούμε'' που λέμε, είναι μην το μεταδώσουμε στα παιδιά .
    Πολύ καλό αλλά και πολύ επίκαιρο το όλο θέμα.
    Νασαι πάντα καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΘΕΛΕΙ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΣΟΧΗ,ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΞΑΡΣΗ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ.ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΕΙΠΩ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ.ΚΑΛΟ ΒΡΑΔΥ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ναι υπάρχει μεγάλη έξαρση στα παιδιά, αυτό το διάστημα έχω και την κόρη κρυωμένη αλλά θα περάσει που θα πάει. Καλό βράδυ φίλε μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΔΕΙΞΕ ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΣΟΧΗ,ΕΧΩ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΥΠΟΠΤΟ ΚΡΟΥΣΜΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΣΟΥ ΟΧΙ ΑΝΩΝΥΜΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΓΝΩΣΤΟΥ ΜΟΥ,ΔΕΝ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΣΤΟ ΠΩ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΣΕ ΠΑΝΙΚΟΒΑΛΛΩ,ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΤΟ ΞΕΡΩ ΔΕΝ ΘΑ ΗΜΟΥΝ ΚΑΙ ΕΓΩ ΕΝΤΑΞΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟΝ ΜΟΥ,ΠΕΡΑΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΓΡΗΓΟΡΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ευχαριστώ πολύ aoratos, για την πληροφορία.
    Ότι είναι απαραίτητο το κάνουμε.Δεν πανικοβάλλομαι πέρυσι στο χωριό μου είχαμε ένα κρούσμα οπότε είμαι προετοιμασμένη ψυχολογικά, φυσικά και φοβάμαι αλλά πιστεύω με την σωστή αγωγή θα πάνε όλα περίφημα (δεν χρειάστηκε μέχρι στιγμής αντιβιοτικό). Πολλά υγρά, κρεατόσουπες, κοτόπουλο, και πολλά φρούτα. Η μικρή μου δεν έχει πυρετό απλά ατονία, ο λαιμός της ήταν λίγο ερεθισμένος και πολύ λίγο βήχα (όχι έντονο μπορώ να πω).
    Εύχομαι και εγώ με την σειρά μου γρήγορα περαστικά σε όλους όσους νοσούν. Την καλημέρα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αααψουυυυυυυυυυυυυυυυυυυυυυυυ !!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. fapes-mapes χίλια συγνώμη τώρα πρόσεξα ότι δεν απάντησα. ΣΥΓΝΩΜΗ ΦΙΛΕ ΜΟΥ, δεν είχα πρόθεση. Έχεις απόλυτο δίκιο πρέπει να προστατεύουμε τα παιδιά.
    Στα σχολειά όμως δεν τα προσέχουν όσο θα πρεπε. Τους πήγαν εκδρομή με την παγωνιά και μου αρρώστησε η μικρή μου. Δεν πειράζει είναι πολύ καλύτερα αλλά κρυολογήσαμε οικογενειακώς τώρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.